ACAR,Kuzgun

Kuzgun ACAR, "Güreşçiler", Alçı Heykel, 25x40x25 cm.
ACAR, Kuzgun ( İstanbul, 1928 - İstanbul, 1976 )
1948 yılında İstanbul Güzel Sanatlar Fakültesi’ne girdi. Burada Heykel Bölümü’nü bitiren Acar, önce Prof. Rudolf Belling’in ardından da Ali Hadi Bara ve Zühtü Müridoğlu’nun öğrencisi oldu. Bara’nın sanat anlayışından etkilendi ve geometrik-soyut tarzda, figürsüz eserler verdi. Mezun olduktan sonra serbest çalışmaya başladı. 1961 Paris Bienali’nde çivilerden yaptığı bir eseriyle 1. oldu. Buradan kazandığı bursla Fransa’ya giden Acar, 1962’de Paris Modern Sanatlar Müzesi’nde bir sergi açtı. 1964’te 23. Devlet Resim Heykel Sergisi’nde Heykel dalında 1. oldu. Eserleriyle Avrupa’daki sanat çevrelerince de tanınan Acar’ın eserleri 196’da Rodin Müzesi’nde de sergi-lendi. 1975’de ise Mehmet Ulusoy’un Paris’de sahnelediği Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyun için masklar yaptı. Sanatçı, bir duvar rölyefi üzerinde çalışırken merdivenden düştü ve beyin kanaması nedeniyle 4 Şubat 1976’da hayata veda etti. Acar graduated from the Department of Sculpture at Istanbul Faculty of Fine Arts in 1948. He became a student of Rudolf Belling, Ali Hadi Bara and Zühtü Müridoğlu. Influenced by the approach of Bara, he produced non-figurative geometric-abstract works. After his graduation, he worked freelance and received first prize at the Paris Biennial of 1961 for his work composed of nails. Upon receiving a scholarship, he went to France, and held an exhibition at the Paris Museum of Modern Art in 1962. He received First Prize in Sculpture at the 23th State Painting and Sculpture Exhibition in 1964. His works are known in European art circles, and were displayed at the Rodin Museum in 1966. He produced masks in 1975 for the Caucasian Chalk Circle that Mehmet Ulusay staged in Paris. When working on a wall relief, he fell from a ladder, and died of cerebral hemorrhage on February 4, 1976.