GÜRSOYTRAK, Y. Hakan

Y. Hakan GÜRSOYTRAK, "Hürriyetimiz Kanadımız Altındadır.",1995,T.Ü.Yağlıboya,110x178 cm.
Y. Hakan GÜRSOYTRAK, "Fiskos",1995,Kağıt Üzerine Yağlıboya-Pastel,70x50 cm.
GÜRSOYTRAK, Y. Hakan ( Ankara, 1963 )
1984 yılında M.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesini, 1990 yılında M.S.Ü.G.S.F. Resim Bölümünü bitirdi. 1993’te University of Reading’de master eğitimi gördü. 1996’da Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde sanatta yeterlik yaptı. Yurtiçinde ve yurtdışında çeşitli karma sergilere katıldı. Hafriyat (1, 2, 3), Süper Hafriyat ve Hain Geceler, Hafriyat Grup Sergilerine katıldı. Bir süre Anadolu Üniversitesi G.S.F’nde öğretim üyeliği yaptı. İlk sergisini 1996’da Eskişehir (Palet Sanat Galerisi)’nde açtı. Gürsoytrak, çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir. Hakan Gürsoytrak’ın resimleri çoğu beceriksizce çekilmiş, kötü kadrajlanmış fotoğraf çekimlerinden alınma gibi duruyor. Resimler kenarlarını kimi zaman çevreleyen çizgilerle bitirilerek, kimi zaman da boş bırakılarak bir tür gelişigüzel oluşumu imliyor. Silik, yorgun gri tonlar ve güdük fırça darbelerinden oluşan işler, sanki resmettikleri gibi tam da bitirilmemişler, üst üsteler. Gürsoytrak graduated from the Faculty of Economics and Administrative Sciences at Marmara University in 1984 and from the Department of Painting in the Faculty of Fine Arts at Mimar Sinan University in 1990. He completed his MA at the University of Reading in 1993, and received his proficiency in arts degree from the Institute of Social Scieneces at Anadolu University. He has taken part in several joint exhibitions both at home and abroad and has also attended exhibitions such as Hafriyat (1, 2, and 3), Süper Hafriyat and Hain Geceler, and the Hafriyat Group. He had his first exhibition at the Palet Art Gallery in Eskişehir in 1996. The artist continues his work in Istanbul. Hakan Gürsoytrak’s paintings seem to be inspired by unskillfully shot and clumsily framed photographs. Paintings signify a random creation, sometimes due to the fact that their borders end with surrounding lines, at other times as a consequence of being left blank. The portrayals are composed of faint, exhausted grey tones and incomplete brush strokes. They are unfinished, and unlike their depiction, they overlap.