İZER, Zeki Faik

Zeki Faik İZER,"İsimsiz",Kağıt Ü.Guaj,20x17 cm.
Zeki Faik İZER,"İsimsiz",1963,Kağıt Ü.Guaj,40x52 cm.
Zeki Faik İZER,"İsimsiz",1975,Kolaj,64x48 cm.
Zeki Faik İZER,"İsimsiz",1979,Çini Mür.Desen,47x36 cm.
Zeki Faik İZER,"İsimsiz",Çini Mür.Resim,28x21,5 cm.
İZER, Zeki Faik ( İstanbul, 1905 - 1998)
1923'de Sanayi-i Nefise'ye kaydını yaptırdı.Burada Çallı'nın öğrencisi oldu. 1928-1932 yılları arasında Paris'te A.Lbote,O.Friesz atölyelerinde sanat öğretimini pekiştirdi. Dönüşünde Ankara'da yeni kurulmuş olan Gazi Terbiye Enstitüsü Resim-İş Bölümü'ne öğretmen olarak atandı. Bir yıl sonra İstanbul'a döndü. 1933 yılının Eylül ayında,yakın arkadaşlarıyla 'D' Grubu'nu kurdu.Bu Gruba Nurullah Berk,Cemal Tollu,Abidin Dino,Elif Naci ve Zühtü Müridoğlu katıldı. Grup,1947 yılına kadar grup sergileriyle varlığını sürdürdü. İzer,1934'de ikinci kez Paris'e giderek iki yıl kaldı,incelemeler yaptı. Fotoğraf sanatına ilgi duydu. Dönüşünde Akademi'nin fotoğraf atölyesine öğretmen olarak atandı. 1948-1952 arasında Akademi Müdürlüğü'nü yaptı. 1945'de ilk kişisel sergisini İstanbul'da(İ.H.Oygar Galerisi)açtı. 1968'de Akademideki görevinden emekli oldu, 1971'de gittiği Fransa'da 1984'e kadar yaşadı. İzer was registered to ‘Sanayi-i Nefise’ in 1923 and became a student of Çallı there. He strengthened his art education in the ateliers of A. Lbote and O. Friesz in Paris between 1928 and 1932. He began to work in the Department of Arts and Crafts at the Gazi Institute of Education in Ankara when he returned to Turkey. A year later, he returned to Istanbul. He founded the ‘D’ Group with his friends in September 1933. Nurullah Berk, Cemal Tollu, Abidin Dino, Elif Naci and Zühtü Müridoğlu joined this group. The group continued with group exhibitions until 1947. From 1948 to 1952, İzer worked as the director of the Academy. He held his first solo exhibition in Istanbul (İ. H. Oygar Gallery) in 1945. He retired from the Academy in 1968. In 1971, he went to France where he lived until 1984. Sanat özellikleri: Zeki Faik İzer'in 1930'lu yıllarda çıplak konulu resimlerle figür deformasyonuna dayalı biçim analizleri düzeyinde başlattığı sanat çalışmaları,1950'lerde ve özellikle onu izleyen yıllarda nesneden bağımsız ve non-figüratif bir yönde,çizginin ve rengin ortaklaşa oluşumları kapsayan aktif dinamizmi çerçevesinde soyut verilere bağlı olarak gelişmiştir.Resimden halı düzenlemelerine kadar uzanan bu etkinlik,çizgi,renk ve leke bağlamında kendi ifade ölçütlerinin dışına taşmamaya özen gösterici bir düzey ve kararlılıl üzerine kuruldu. His works of art, which began in the 1930s with form analyses of figure deformation, developed in the 1950s, independent of object and figure in an abstract manner with active dynamisms, including joint forms created by drawings and colors.
Ödüller: 
1942'deki 4. ve 1957'deki 18.DRSH'de(Birincilik ödülleri), 1945 (Çanakçılı ödülü) 1983'de Akademi'nin 100. kuruluş yılı nedeniyle Osman Hamdi(Onur ödülü).