EYÜBOĞLU, Bedri Rahmi

Bedri Rahmi EYÜBOĞLU,"Kumlu Kompozisyon",1963,Kontraplak Ü. Karışık Teknik,53x46 cm.
EYÜBOĞLU, Bedri Rahmi (Görele,1911 -İstanbul,1975)
Ortaokul resim öğretmeni Zeki Kocamemi, Bedri Rahmi’nin sanata olan ilgisini yönlendirici bir etken oldu. 1927’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi’ne kaydını yaptırdı. Burada Nazmi Ziya’nın yanında iki yıl çalıştıktan sonra Paris’e gitti. 1932’de ikinci kez gidişinde A.Lhote’un atölyesinde bir yıl kadar çalıştı. Dönüşünde D Grubu’na 1934’teki sergiyle katıldı. 1940’larda Matisse ve Dufy etkilerinin yanında, Anadolu halk sanatının ürünlerinden büyük ölçüde esinlendiği resimleriyle dikkat çekti. Duvar resimlerine ve mozaik çalışmalarına yöneldi. Bu malzemeyle çok şey anlatma sanatı olarak tanımladığı halk sanatı, Bedri Rahmi’nin coşku dolu bir üretimle biçimlenen resimlerinde, tükenmez bir kaynak oluşturur. Çağdaş Resim sanatımızda bu kaynağı ilk keşfeden ve öğrencilerine özgün sanat üretmenin yollarını öncelikle bu kaynakta ve yaşamın içinde aramak gerektiğini esinlendiren o olmuştur. Aynı zamanda bir sanat yazarı olarak da, dönemine büyük katkıda bulunmuştur. His secondary school art teacher, Zeki Kocamemi, was a significant factor in Bedri Rahmi’s interest in art. He came to Istanbul in 1927, and registered at the Academy of Fine Arts. He then went to Paris after he had worked for two years with Nazmi Ziya. In his second visit to Paris in 1932, he worked for one year in the atelier of A. Lbote. After his return from Paris, he joined the ‘D’ Group with his 1934 exhibition. He was noticed by critics through his pictures, mainly inspired by the works of Anatolian Folk Art as well as the influence of Matisse and Dufy in the 1940s. Folk Art, which Bedri Rahmi defines as a way of explaining many things through his materials, is an everlasting source in his pictures which have been produced with enthusiasm. He is the first artist to discover this source in our contemporary view of art, and he is the first artist to use folkloric motifs in our contemporary art. He is also the first artist to inspire his students to do likewise. Furthermore, Eyüboğlu has made notable contributions as an art critique.
Ödüller: 
1934 Akademi Diploma Yarışması (1.’lik Ödülü) 1939 DRHS (3.lük Ödülü) 1942 DRHS (2. lik Ödülü) 1972 DRHS (1.lik Ödülü) 1969 San Paolo Bienali (Onur Madalyası)